Początki i pierwsze koncerty

Kamil Bednarek urodził się 10 maja 1991 roku w Brzegu, ale dorastał w Lipkach. Ma dwójkę młodszego rodzeństwa. W dzieciństwie słuchał głównie popu, hip-hopu i jazzu, a w okresie gimnazjum pokochał reggae. W kwietniu 2008 roku założył zespół StarGuardMuffin, który zadebiutował jako support przed koncertem East West Rockers. Już na początku muzykowania, zespół zdobył cenne nagrody na róznych festiwalach, m.in. pierwsze miejsce na „Rock Reggae Festival” w Brzeszczach w sierpniu 2008 roku, w listopadzie 2008 wyróżnienie na Międzynarodowych Konfrontacjach Muzycznych „Muzyczna Jesień” w Grodkowie. Kolejnymi nagrodami było Grand Prix festiwalu Fama w Świnoujściu w sierpniu 2009, zwycięstwo na II Dniach Młodzieży w Dobrym Mieście (sierpień 2009 roku), pierwsze miejsce na Festiwalu Form Muzycznych Światowid we Wrocławiu oraz nagroda specjalna festiwalu „Reggae na Piaskach” w Ostrowie Wielkopolskim w lipcu 2010 roku.

W poszukiwaniu danych o pierwszych koncertach i nagraniach trafiłam na post Kuby Wojciechowskiego (były basista Star Guard Muffin) z lipca 2008 roku, zapowiadający koncert zespołu w rodzinnym Brzegu. Niestety, nie udało mi się odnaleźć żadnych archiwalnych nagrań z tego koncertu.
16 października 2008 roku ekipa SGM zagrała na żywo w programie Backstage w katowickiej telewizji Silesia (TVS). Muzycy udzielili wywiadu oraz zaprezentowali autorski materiał. Poszukuję nagrania tego programu.
Kolejna informacja dotyczy koncertu z lutego 2009 we Wrocławiu. Na stronie możemy znaleźć ciekawe informacje o członkach zespołu SGM w starym składzie😀 Dowiadujemy się między innymi tego, że na początku działalności brzmienie bandu Bednarka urozmaicone było dźwiękami trąbki.

 

 

O początkach SGM Kamil opowiedział w wywiadzie dla Gazety Akademickiej z Zamościa:

Mój tata grał, mój dziadek też, i to oni mnie zarazili, wysłali do szkoły muzycznej w wieku 5 lat. Ja nigdy tych nut nie lubiłem, zawsze wolałem grać po swojemu. Znam podstawy muzyki, ale odkąd pamiętam grałem ze słuchu i tak jak czuję. Na początku bawiłem się keyboardami, później przez 7 lat grałem na saksofonie, a z czasem była perkusja i inne instrumenty. Aż w końcu poznałem muzykę reggae i kiedy słuchałem jej już około roku, napisałem pierwszy prosty tekst „Każdego dnia”. Założyłem zespół StarGuardMuffin, a dziewicza próba odbyła się 21 kwietnia 2008 roku. Pamiętam ją dokładnie. Zagraliśmy pierwsze dźwięki, to była taka radość! Po prostu nie do opisania!

Posted on Kwiecień 23, 2012, in Wiadomości and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

